Tuesday, January 8, 2008

Radikal Bebas dan Kesihatan Anda

Pernahkah anda mendengar tentang radikal bebas? Jika ya, Alhamdulillah. Adakah anda tahu cara untuk menstabilkan radikal bebas? Jika jawapannya tidak, harap baca kiriman ini seterusnya dan mengambil tahu mengenai bahan yang mempercepatkan proses penuaan ini.

Kesihatan anda bergantung kepada kemampuan tubuh anda menstabilkan radikal bebas. Tubuh anda tidak mampu menstabil radikal bebas secara semulajadi, ia memerlukan bantuan dari luar. Anda perlu lakukan sesuatu untuk membantu tubuh anda menstabilkan radikal bebas di dalam tubuh anda. Bagi yang belum mengetahui, radikal bebas adalah bahan yang terhasil dari proses penghadaman makanan. Kehadiran radikal bebas boleh merosakkan sel-sel tubuh anda. Jika sesuatu tidak dilakukan, sel yang rosak tadi akan menjadi sel kanser dan akan terus membiak seperti sel-sel yang lain.

Bagaimana rasanya kalau anda dapat membantu orang yang dikasihi atau kenalan memperolehi balik kesihatan yang telah hilang atau pun membantu mereka kekal sihat sepanjang hayat, cuba renungkan.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang radikal bebas, sila ikuti pautan ini:
http://www.kesihatan.biz/Radikal_Bebas_Penyakit.php

Labels: